چطور هیجانات مون رو تنظیم کنیم ؟

قدم اول برای تنظیم هیجان، یادگیری سواد هیجانی هست.

سواد هیجانی یعنی شناخت هیجانات، نام‌گذاری آنها، توان تفکیک آنها و ابراز متناسب آنها با موقعیت.

همچنین شناخت هیجان اولیه و ثانویه بخشی از سواد هیجانی رو‌ تشکیل میده.

هیجان اولیه، تجربه اولین هیجانی هست که در مواجهه با یه موقعیت درون ما اتفاق می افته و هیجان ثانوی آن‌چیزی است که ابراز و بیان میشه و ما ازش آگاه هستیم.

مثلا در مواجهه با موقعیتی ممکن هست اولین تجربه فرد احساس غم باشه ولی به جای غم ( بنا به باورهایی که در مورد غم در ذهن خودش داره که مثلا غم مال آدم‌های ضعیفه، و یا خشم نشانه قدرته) خشم رو نشون بده.

هر چقدر هیجان اولیه و ثانویه نزدیک‌تر به هم باشند سواد هیجانی بالاتر هست. سواد هیجانی توانایی تشخیص همین هیجانات در دیگری رو هم شامل میشه. برامون کامنت کن تو معمولا چه هیجانی رو به جای هیجان اصلی ت تجربه می کنی؟

 

من و همکارانم در تلاشیم همراهان امن شما باشیم در پویش رشد و آگاهی

آدرس : احمدآباد، بلوار بعثت، انتهای ناصرخسرو ۱۹ سمت چپ، پلاک ۳۰

️ ۰۵۱۳۸۵۳۴۱۱۱ ۰۹۱۵۵۳۰۷۳۶۹ ۰۹۳۵۵۳۰۷۳۱۱

 

کلینیک تخصصی روانشناسی و مشاوره پویش(آگاهی)

با مدیریت و مسئولیت فنی دکتر هانیه بیجاری و 15 سال سابقه درخشان دارای مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در حوزه های مختلف آماده ارائه خدمات مشاوره  و روان درمانی در حوزه های مختلف بالینی و سلامت، زوج و خانواه، نوجوان، تحصیلی و شغلی و درمان تکنولوژیک به هم وطنان عزیز در داخل و خارج کشور می باشد.

تیم مشاوران و درمانگران مجرب وحرفه ای  کلینیک تخصصی روان شناسی و مشاوره پویش آگاهی با تکیه بر دانش و تجربه علمی و عملی و همچنین پایبندی به اصول اخلاق حرفه ای در روان شناسی و مشاوره، همراه امن شما در مسیر رشد و آگاهی خواهند بود.

 

 

 

 

 

 

عنوان این پست : چطور هیجانات مون رو تنظیم کنیم ؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *